Játék és matematika másfél órában

Szerzők

  • Zsuzsanna Dalyay

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.23.27

Kulcsszavak:

matematikai játékok, logikai játékok, Panic Lab, SET, Qwirkle

Absztrakt

A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karának Tanító- és Óvóképző Intézetében néhány éve bevezetésre került a választható tantárgyak között egy Játékos matematika kurzus, mely igen népszerű a hallgatók körében. A kurzus célja megismertetni a hallgatókkal a játék szerepét a matematikai gondolkodás fejlesztésében, matematikai tehetséggondozásban, és nem mellékesen megtapasztaltatni velük az önfeledt játék, a játékhelyzetekben történő gondolkodás örömét. A félév során a hallgatók különböző logikai, stratégiai és egyéb olyan gondolkodtató játékokkal ismerkedhetnek meg, melyek eredményesen használhatóak a matematikai gondolkodáshoz szükséges képességek kialakításában, fejlesztésében. A kurzus teljesítésének több feltétele van: témába illeszkedő (társas)játékot találni, és azzal játékot vezetni, – a szakirodalomban önállóan keresve – valamilyen matematikai témájú eszköz vagy modell készítését ismertetni órán, valamint saját ötleten alapuló, saját készítésű játékot bemutatni, tesztelni. Jelen írásban a kurzus tapasztalatairól szeretnék beszámolni, kitérve a hallgatók által leginkább kedvelt játékokra és azok matematikai vonatkozásaira.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2014-12-22

Hogyan kell idézni

Dalyay, Z. (2014). Játék és matematika másfél órában. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 2(2), 23–27. https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.23.27