Korunk gyermekeinek érzelmi élete – az iskolában folyó érzelmi nevelés

Szerzők

  • Judit Jávorné Kolozsváry

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.1.118.136

Kulcsszavak:

többszörös intelligencia, érzelmi fejlődés és az agy működése, érzelmek és tanulás, kötődés, szeretetnyelvek

Absztrakt

A tanulmány a fiatal generációk érzelmi életének, érzelmi intelligenciájának fejlődési folyamatával foglalkozik. Azzal, hogy e folyamat egytényezős-e vagy multikauzális; vajon a családi és az intézményes nevelés elegendő impulzust ad-e a gyermekek kívánatos érzelmi fejlődéséhez. Lehetséges-e, hogy az Y, a Z generáció olyan személyiségsajátosságokat hordoznak, amelyek falat húznak köréjük s akadályt képeznek a szülői/nagyszülői és a fiatal generációk kommunikációja között? A tanulmány ismerteti a szeretetnyelv-elméletet, szól a kötődés és a szeretet személyiségformáló erejéről, ajánlást ad arra nézve, milyen módon segítheti a család, az óvoda, az iskola a gyermekek többszörös intelligenciájának fejlődését, szem előtt tartva az egyes intelligenciafaktorok egymásra gyakorolt hatását. Sor kerül két eset ismertetésére és értelmezésére is. Végül választ kaphat az olvasó a tanulmány elején feltett kérdésekre.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2015-03-09

Hogyan kell idézni

Jávorné Kolozsváry, J. (2015). Korunk gyermekeinek érzelmi élete – az iskolában folyó érzelmi nevelés. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 3(1), 118–136. https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.1.118.136

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok