Társas kapcsolatok korunk iskolájában

Szerzők

  • Zsuzsa F. Lassú
  • Mónika Serfőző

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.1.102.117

Kulcsszavak:

iskoláskori társas kapcsolatok, népszerűség, zaklatás, támogató programok

Absztrakt

A társadalmi átalakulások, a technológiai fejlődés, a globalizáció, közvetve és közvetlenül is hat a gyermekekre. Jelen tanulmányban a társas kapcsolatok egyes, a mai közbeszédben hangsúlyossá vált jelenségeit járjuk körül, kiemelve a kihívásokra adott intézményes válaszokat, jó gyakorlatokat. Áttekintjük a középső gyermekkor fejlődési sajátosságait, melyek a társas kapcsolatok alakulását befolyásolják. Tárgyaljuk az elfogadottság, népszerűség valamint a kirekesztés, zaklatás jelenségeit, és az ezeket alakító egyéni és intézményi jellemzőket. Végül bemutatunk néhány olyan európai kezdeményezést, mely a pozitív társas közeg kialakítását támogatja.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2015-03-09

Hogyan kell idézni

F. Lassú, Z., & Serfőző, M. (2015). Társas kapcsolatok korunk iskolájában. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 3(1), 102–117. https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.1.102.117

Folyóirat szám

Rovat

Tematikus tanulmányok