A nevelési tanácsadás mint a korai intervenció fontos területe

Szerzők

  • Sjoukje Borbély

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.2.187.202

Kulcsszavak:

korai fejlesztés és intervenció, családi rendszer, trauma, önismeret, partnerség

Absztrakt

A tanulmány bemutatja a korai intervencióval, a rizikó- és/vagy sérült kisgyerekekkel foglalkozó szakemberek munkáját úgy, hogy e munkában hangsúlyozza a benne részt vevő felnőttek – a szülő és a szakember – kapcsolati dilemmáit. A korai intervenció műfaja különbözik más gyógypedagógiai munkától. A kisgyermek és szülője csak akkor profitálhat belőle érdemben, amikor a szakember a szülőt is megnyerte a fejlesztéshez. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szülő megértse, mi történik az órákban, együttműködjön a szakemberrel, s ha szükség van rá, merjen segítséget kérni a saját otthoni szülői szerepgyakorlásával kapcsolatban. A tanácsadás célja egyrészt a fejlesztő munka beépítése a mindennapokba, másrészt az egyéb előforduló speciális nevelési gondok együttes átbeszélése. A tanácsadás kiegészítő tevékenység lehet, de időlegesen akár előtérbe is kerülhet, egy ideig helyettesítve az aktív fejlesztést.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2015-09-10

Hogyan kell idézni

Borbély, S. (2015). A nevelési tanácsadás mint a korai intervenció fontos területe. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 3(2), 187–202. https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.2.187.202

Folyóiratszám

Rovat

Műhely