Milyen szerepet játszanak a nyelvjárások a német nemzetiségi oktatásban?

Szerzők

  • Éva Márkus

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.1.152.157

Kulcsszavak:

német nyelvjárások, nemzetiségi oktatás, alsó tagozat, kerettantervek, helyi tantervek

Absztrakt

A tanulmány bemutatja a német nyelvjárás megjelenését az általános iskola alsó tagozatán a hivatalos, új nemzetiségi kerettantervekben, helyi tantervekben és egyéb oktatással kapcsolatos dokumentumokban (2012. évi EMMI-rendelet a nemzetiség óvodai nevelésének irányelve és a nemzetiség iskolai oktatásának irányelve kiadásáról; Gyökerek és szárnyak. A magyarországi németek nevelési, oktatási és közművelődési programja, 2010). A szerző bemutat továbbá néhány lehetőséget a német nyelvjárás közvetítésének lehetőségére, illetve ismertet felhasználható irodalmi, módszertani és tudományos műveket.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-02-05

Hogyan kell idézni

Márkus, Éva. (2016). Milyen szerepet játszanak a nyelvjárások a német nemzetiségi oktatásban?. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 4(1), 152–157. https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.1.152.157