Egy gyermek – két nyelv. One child, two languages. A Százszorszép Óvoda

Szerzők

  • Tünde Káli Bozzayné

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.1.85.90

Kulcsszavak:

kétnyelvűség, oktatási-nevelési program, spontán nyelvelsajátítás, angol nyelv, pedgógiai módszer

Absztrakt

A Százszorszép Óvodában 12 évvel ezelőtt indult a kétnyelvű nevelés (magyar és angol nyelven). A hatékonyan, sikeresen működő pedagógiai program választ ad a kora gyermekkori nyelvoktatás, vagy ahogyan mi nevezzük, spontán nyelvelsajátítás ellenérveire, megerősíti a mellette szóló érveket. A tanulmány bemutatja a Százszorszép Óvoda nevelőtestülete által kidolgozott kétnyelvűség pedagógiai módszertanát. Bemutatja a módszer hatékonyságát, bizonyságot kíván adni arra, hogy a megfelelő pedagógiai megalapozottsággal, tudatossággal felépített, az óvodai élet egészét átfogó, rendszerben működő kétnyelvű program a 3–6 éves korú gyermek számára a teljes személyiségfejlesztés részeként kínálja az idegen nyelvet úgy, hogy mindeközben az általános fejlesztés nem sérül, sőt…

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-02-05

Hogyan kell idézni

Bozzayné, T. K. (2016). Egy gyermek – két nyelv. One child, two languages. A Százszorszép Óvoda. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 4(1), 85–90. https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.1.85.90