Dióhéjban a Montessori-pedagógiáról a korai kétnyelvű nevelés tükrében

Szerzők

  • Tünde Hierholcz
  • Andrea Molnár

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.1.70.84

Kulcsszavak:

L2-elsajátítás, kora gyermekkori másodnyelv-elsajátítás, Montessori-módszer, A Mi Ovink, koraiangol-oktatás

Absztrakt

Miért fontos és hasznos az idegen nyelvvel való ismerkedés az óvodás korosztálynál? Hogyan? Mikor? Anyanyelvi módszerrel, illetve Montessori-eszközökkel. A Mi Ovinkban a gyermekek vegyes életkorban való fejlesztése a Montessori-pedagógiában a következőterületeken történik: 1. Mindennapi élet gyakorlatai, 2. Érzékelés-fejlesztés, 3. Matematikai nevelés, 4. Kozmikus ismeretek, 5. Mozgás, zene, művészet, 6. Anyanyelvi és idegen nyelvi nevelés. A nyelvi nevelés egyik lehetősége a Montessori-módszer szerint: Háromfázisú lecke bemutatásával, Montessori elvei alapján készített eszközök segítségével.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-02-05

Hogyan kell idézni

Hierholcz, T., & Molnár, A. (2016). Dióhéjban a Montessori-pedagógiáról a korai kétnyelvű nevelés tükrében. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 4(1), 70–84. https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.1.70.84