Egyház és vallásosság a 21. században
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.2.69.78Kulcsszavak:
vallásfejlődési irányok Európában, szekularizáció, a vallás és a hit definíciói, keresztény pedagógiák (katolikus, református, evangélikus), az erkölcstan oktatásaAbsztrakt
A tanulmány bevezető része az európai vallásfejlődési irányok legfontosabb csoportjait vázolja fel. A szekularizációs jelenség a 21. század meghatározó történése, ennek tényszerű statisztikai adatokkal történő igazolása fontos kiindulópont minden további értelmezéshez. Legalább ilyen fontos a vallás és a hit többféle definíciójának megismerése. A keresztény pedagógiák ismertetése terén – terjedelmi okokból – szűkítésre és vázlatosságra van szükség. Ennek részeként a katolikus pedagógia terén sor került XVI. Benedek és Ferenc pápa néhány gondolatának ismertetésére. A református pedagógia keretében a protestáns értékrendszer tartalmi elemeiről lehet tájékozódni. Az evangélikus pedagógia egyes elemei pedig egy iskola példáján keresztül szemléltethetők. A tanulmányt az erkölcstan oktatásával kapcsolatos fejlesztések, módszertani megoldások, problémák és dilemmák bemutatása zárja.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2016 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.