Demokrácia, identitás, nevelés Bevezetés a „Korunk gyermekei és a társadalom” című előadássorozathoz

Szerzők

  • Katalin Demeter

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.2.25.34

Kulcsszavak:

közösségi identitás, koragyermekkori nevelés, sokféleség és párbeszéd, helyi közélet, társadalmi felemelkedés

Absztrakt

Az intézményes nevelés deklarált célja – a közösségek cselekvő formálására való felkészülés részeként – a közösségi azonosságtudat, kiemelten a nemzeti és a családi identitás erősítése. A koragyermekkori nevelés szakértői az aktuális társadalmi jelenségekről a helyi közösségekben folytatott diskurzusok kezdeményezésével és moderálásával járulhatnak hozzá, hogy közösségi identitásukat ne a társadalmat szétforgácsoló erők nyomása alatt, hanem a kölcsönös megértés közegében tudják vállalni gyerekek és felnőttek. A közéleti diskurzust moderálni képes és kész szakértő a helyi közösségek aktuális kérdéseinek elméleti alapjairól körültekintően tájékozódik, minden fellelhető érvet számba vesz. Ez az írás néhány olyan probléma felvetését vállalta, amelyekről a szakértőket felkészítő előadássorozatban szó esett.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-04-01

Hogyan kell idézni

Demeter, K. (2016). Demokrácia, identitás, nevelés Bevezetés a „Korunk gyermekei és a társadalom” című előadássorozathoz. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 4(2), 25–34. https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.2.25.34

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok