Plasztikai képességek fejlődése 3–7 éves korban a CEFR_VL kompetenciamodell tükrében. Diagnosztikus vizsgálat a síkbeli (2D) és a térbeli (3D) alkotások köréből a vizuális nevelés rendszerében
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.1.171.187Kulcsszavak:
vizuális nevelés, plasztikai és grafikai képességek, diagnosztikus mérések, CEFR_VL kompetenciakeretAbsztrakt
A gyermekrajzokkal összevetve a térbeli alkotásokkal foglalkozó szakirodalom, egy-egy önálló kísérletet bemutató publikációt leszámítva, rendkívül ritka. Szinte felderítetlennek mondhatjuk ezt a területet. Az alábbiakban az óvodás gyerekek háromdimenziós, térbeli alkotásairól, plasztikai képességeik fejlődéséről lesz szó, kutatásunk első eredményeinek bemutatásával, különös tekintettel a mérőeszközökre, melyek a vizuális nevelésben fejlesztő feladatként, gyakorló óvópedagógusok számára is alkalmazhatók a mindennapokban. Az adatelemzés első eredményei alapján körvonalazódó plasztikai fejlődési modell és a vizsgálatban részt vevő gyerekek kétdimenziós alkotásainak tükrében kibontakozó rajzi-plasztikai összehasonlító modell is bemutatásra kerül.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2017 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.