A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában

Szerzők

  • Renáta Földesi

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.1.143.154

Kulcsszavak:

gyermekkor, konduktív pedagógia, mozgássérült, képi források, ikonográfia-ikonológia

Absztrakt

Pető András a negyvenes, ötvenes, hatvanas években mást tudott a mozgássérült személyekről és mást is közvetített róluk, mint kortársai. Folyamatosan és szisztematikusan dokumentálta és dokumentáltatta az intézetében folyó munkát, így számtalan fénykép, mozgókép őrzi a konduktív pedagógia első szakaszának emlékét. Vizuális örökségünk kutatása ugyan még épp, hogy elkezdődött, de látható, hogy a képi történetek segíthetnek a szakmánkról, annak lényegéről való gondolkodásban. A konduktív pedagógia képeit vizsgálva elmondható, hogy alapvetően alkalmazható rá az ikonográfia-ikonológia módszere és a megfejtett jelentések, szimbólumok segítségével egyetlen fotó is képes lehet bemutatni akár egy teljes eszmerendszert, ha megfelelő háttértudásunk van az adott korról és annak kulturális –társadalmi jellegzetességeiről, illetve a konkrét kutatási téma tényanyagáról.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-02-05

Hogyan kell idézni

Földesi, R. (2017). A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 5(1), 143–154. https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.1.143.154