A gyermekkortörténeti ikonográfia kutatási irányai és lehetőségei

Szerzők

  • Orsolya Endrődy

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.1.110.122

Kulcsszavak:

ikonográfia, gyermekkortörténet, képelemzési módszerek, képolvasás, hermeneutika

Absztrakt

A tanulmány felvázolja az ikonográfiai kutatás lehetőségeit, amelyeket a neveléstörténet, illetve szűkebb értelemben, a gyermekkortörténet területén képzel el. A 2008 óta hazánkban megjelent tanulmányok, kötetek historiográfiai áttekintésén túl módszertani példán keresztül kísérletet tesz konkrét képek lehetséges elemzésére. Mindezek mellett igyekszik áttekinteni a képolvasás lehetséges metódusát és javaslatot tesz kutatási irányokra, valamint azt taglalja, milyen lehetőségeket ad, ha az ikonográfiai kutatást a szövegek elemzésével együtt használja a jövőben a neveléstörténészek közössége.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-02-05

Hogyan kell idézni

Endrődy, O. (2017). A gyermekkortörténeti ikonográfia kutatási irányai és lehetőségei. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 5(1), 110–122. https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.1.110.122