Szótárhasználati munkafüzetek az oktatásban

Szerzők

  • Katalin P. Márkus

DOI:

https://doi.org/10.31074/20183123134

Kulcsszavak:

szótár, referenciakönyv, nyelvi készség, gyakorlatok, szótárhasználat

Absztrakt

A szótárak első olyan referenciakönyvek, amelyeket az iskolásoknak nyelvtanuláskor használniuk kellene. A nyelvtanároknak nem szabadna alábecsülni a szótárhasználati tudást, hiszen ez teszi majd lehetővé az egyéb könyvek, információforrások hatékony használatát. A jó szótárhasználati ismeretekkel rendelkező diákok a közoktatás magasabb szintjein is könnyebben férnek hozzá más referenciakönyvek információihoz. Emellett a nyelvtudás biztos alapjául is szolgál. Jelen tanulmány különféle gyakorlatok prezentálásával próbálja bemutatni a szótárhasználati készségek fejlesztését, a biztosabb nyelvi tudás kiaknázását.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-12-20

Hogyan kell idézni

P. Márkus, K. (2018). Szótárhasználati munkafüzetek az oktatásban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(3), 123–134. https://doi.org/10.31074/20183123134

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok