A nemzeti identitás alakulása székely kisiskolás gyerekeknél. A történelem és kultúraismeret mint ágens a nemzeti identitás alakulásában
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.3.29.38Kulcsszavak:
emlékezés, történelmi tudás, kulturális ismeretek, kollektív emlékezet, nemzeti identitásAbsztrakt
A túlélés után alapvető emberi szükségletünk a valahova tartozás, biztonság. Része lenni egy csoportnak, egy közösségnek biztonságot nyújt. A kisgyermek a neve után a nemével határozza meg önmagát, rámutatva arra, hogy a lányok vagy fiúk csoportjához tartozik. Valahová tartozik, ezt nem tanítják neki, ez „magától” jön. Jelen kutatásban a gyermekek történelmi tudását, kultúra ismeretét igyekszünk feltérképezni. Kíváncsiak voltunk arra, hogy a 10–11 éves gyermekek mit tekintenek hazájuknak, mit gondolnak mely nemzethez tartoznak. A történelem, a kultúra ismerete, a kollektív memóriánkban elhelyezett emlékhelyek meghatározzák a nemzeti hovatartozásunkat illetve a nemzeti érzelmeink intenzitását. Vizsgálatunkban igyekszünk megérteni milyen kapcsolat van a történelmi-kulturális ismeretek és nemzeti identitás között. Szeretnénk jobban rálátni, hogy mi van a gyerekek fejében, mit gondolnak melyik nemzethez tartoznak, mit gondolnak mi a hazájuk. Résztvevők: Felső Háromszék, Kézdivásárhely és környékbeli iskolákból választott 100 negyedik osztályos, 10–11 éves gyermek.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2017 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.