Zenesziget. Játékosítás (gamifikáció) digitális eszközökkel az ének-zene oktatásban

Szerzők

  • Norbert Szabó

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn2018297107

Kulcsszavak:

Zenesziget, edutainment, gamifikáció, ének-zene, IKT-eszköz

Absztrakt

Korunk diákjai alapvetően különböznek az őket megelőző generációk tanulóitól, mivel életüket jelentős mértékben átszővi a digitális világ. Az IKT-eszközök, az új módszertani elemek és a hagyományos módszerek közös alkalmazása növelheti a zenetanítás hatékonyságát. Az ének-zene órák élvezetesebbé, és reményeink szerint hatékonyabbá tételéhez szeretnénk hozzájárulni egy saját fejlesztésű programmal. A Zenesziget egy online és offline is játszható program, amely az edutainment és gamifikáció filozófiájára és gyakorlatára épít. A 2017/2018-as tanévben összesen 142 első évfolyamos tanuló körében kezdtük el a program tesztelését négy ének-zenetanár bevonásával. Ebben a tanulmányban a Zenesziget funkcióit mutatjuk be, valamint az egy tanév alatt szerzett tapasztalatokat, visszajelzéseket tesszük közzé.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-08-17

Hogyan kell idézni

Szabó, N. (2018). Zenesziget. Játékosítás (gamifikáció) digitális eszközökkel az ének-zene oktatásban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(2), 97–107. https://doi.org/10.31074/gyn2018297107

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok