A szövegolvasási és kottaolvasási képesség kapcsolata

Szerzők

  • Gábor Zsigmond

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn201828096

Kulcsszavak:

képességfejlesztés, szövegolvasás, zenei képességek, kottaolvasás, zenetanulás

Absztrakt

A tanulmány a szövegolvasási és a kottaolvasási képesség elméleti kereteit, illetve e képességek kapcsolódási pontjait tekinti át. Bemutatja két hazai zenei képességvizsgálatnak a kottaolvasás fejlődésére vonatkozó eredményeit. A szövegolvasás és a kottaolvasás hasonlóságot mutat az elsajátításukhoz szükséges nyelvi és zenei észlelés terén. A működésükhöz szükséges nyelvi és zenei készségek között szintén párhuzam vonható, valamint fejlettségük mértéke is jellemezhető hasonló megközelítéssel. Napjaink egyik legfontosabb pedagógiai kihívása, hogy a tanulókat megfelelő szövegértési képesség birtokosává tegyük. Ebben segítséget nyújthat a zeneoktatás, így például a kottaolvasás elsajátítása is. Ezek a lehetőségek azonban egyelőre kevéssé kihasználtak.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-08-17

Hogyan kell idézni

Zsigmond, G. (2018). A szövegolvasási és kottaolvasási képesség kapcsolata. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(2), 80–96. https://doi.org/10.31074/gyn201828096

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok