Kihívások és lehetőségek a gyermekkori zenei nevelésben: Bevezető a tematikus számhoz

Szerzők

  • Márta Janurik
  • Krisztián Józsa

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn2018214

Kulcsszavak:

zenei nevelés, ének-zene óra, zenetanulási motiváció, zenei készségek, általános iskola

Absztrakt

A tanulmány a Zenei nevelés gyermekkorban című tematikus szám bevezetője. A tematikus szám egy útkeresés a zenetanítás megújítására. Ez a bevezető írás áttekintést ad a folyóiratszám céljáról, röviden ismerteti a benne szereplő munkákat. Összesen nyolc tanulmány kapott helyet a Tematikus rovatban, A Műhely rovatban pedig egy további írás. Ezek a munkák a zenei nevelés aktuális kérdéseit járják körbe. Egyrészt helyzetfeltárást adnak napjaink hazai zenetanításának és -tanulásának jellemzőiről. Másrészt válaszokat keresnek a fennálló kihívásokra. A fókuszban elsősorban az általános iskolai ének-zene órák állnak. A cikkek szerzői a MTA-SZTE Ének-Zene Szakmódszertani Kutatócsoport munkatársai. A tanulmányok válogatott áttekintést adnak a nemrég alakult Kutatócsoport első eredményeiből.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-08-17

Hogyan kell idézni

Janurik, M., & Józsa, K. (2018). Kihívások és lehetőségek a gyermekkori zenei nevelésben: Bevezető a tematikus számhoz. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(2), 1–4. https://doi.org/10.31074/gyn2018214

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok