Bukott tanárok történetei
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.191.200Kulcsszavak:
iskolaregény, identitáskonstrukció, tanári identitás, személyes identitás, irodalom-módszertanAbsztrakt
Tanulmányomban Komlós Aladár Néró és a VII. A c. regényének identitáskonstrukcióit vizsgálom, elsősorban egy-egy tanár karakterábrázolására fókuszálva, majd az értelmezés eredményeinek tanórai keretek közti alkalmazására vázolok fel lehetőséget. Az 1935-ben megjelent iskolaregény egyrészt a tanár-diák kapcsolat szövevényességét mutatja be, másrészt érzékletesen ábrázolja a tanárszereplők személyes és szakmai identitásának képlékenységét. A karrierregényként is felfogható történetben nyomon kísérjük a főszereplő népszerűségvesztésének az eseményeit, amelyek mind a kollégák, mind a tanítványok körében visszafordíthatatlan folyamatként uralják a mindennapjait. Az elemzést kísérő módszertani útmutató során kooperatív oktatási módszerek segítségével kínálok alternatívát a regény napjaink irodalomoktatásában történő elhelyezésére.
Letöltések
Hivatkozások
Baranyai, N. (2003). Személyiségfejlődés, nevelődés, költői identitás. Hitel, 16(4), 53–69.
Kaposi, L. (2002). Játékkönyv. Kapitális Kft..
Karinthy, F. (1936). Néró és a VII. A. Nyugat, 28(1). o.n.
Kiss, J. (2000). Bevezetés a gyermekirodalomba. Polis..
Komlós, A. (1958). Néró és a VII. A. Magvető.
Kosztolányi, D. (1925). Aranysárkány. Légrády.
Móricz, Zs. (1920). Légy jó mindhalálig. Athenaeum.
Pethőné Nagy Cs. (2005). Módszertani kézikönyv. Korona.
Samu, Á. (2004). Kreatív írás. Holnap.
Szabó, M. (1970). Abigél. Móra.
Ujvári, L. (1936). Bukott tanárok. Korunk, 11(3), 266–269. https://doi.org/10.1093/icesjms/11.2.266-a
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.