English Language Children’s Literature as a Springboard for Teacher-Researcher International Collaboration

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.39.56

Kulcsszavak:

gyermekirodalom, mesék, dalok és dajkaversek, nemzetközi együttműködés, kisgyermekkori nyelvtanítás, kutató tanárok

Absztrakt

A jelen cikk az Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Uvic-UCC) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar (ELTE TÓK) négy oktatójának az angol nyelvű gyermekirodalom területén végzett kutatási, oktatási és fejlesztési együttműködését mutatja be. Ennek a közös munkának a sarokköve a katalán és magyar óvodákban, valamint általános iskolákban végzett kutatás volt, melynek során az angol nyelvű mesék, dalok és dajkaversek kisgyermekkori idegennyelvi fejlesztésben való felhasználását vizsgálták a szerzők. A cikk a projekt utolsó kutatási fázisának ismertetése.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Hivatkozások

References

/2020 (I.31.) A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet módosításáról (2020.) Magyar közlöny,(17) 290–446.

Bland, J. (2019). Teaching English to Young Learners: More Teacher Education and More Children’s Literature! CLELE Journal, 7(2), 79–103. https://clelejournal.org/ wp-content/uploads/2019/11/Teaching-English-to-Young-Learners-more-TEd- and-more-Children%e2%80%99s-Literature-CLELE-7.2-1.pdf (2021.01.31.)

Bland, J. (2016). Oral Storytelling in the Primary English Classroom. In Bland, J. (Ed.), Teaching English to Young Learners (pp. 183–198). Bloomsbury.

Canals-Botines, M. (2020). Teaching Narrative Structures to Students majoring in Pre-School and Primary Education. Studi sulla Formazione/Open Journal of Education, 23(1), 175–186.

Canals-Botines, M. & Medina-Casanovas, N. (2019). Songs and Narrative Structures in Storybooks for Young Learners. In Camps-Casals, N., Canals-Botines, M. & Medina-Casanovas (Eds.), Storytelling Revisited 2018 Gender, Language, Music, Cinema (pp. 25–36). Universitat Central Catalunya.

Canals-Botines, M. & Medina-Casanovas, N. (2020). Songs and Narrative Structures in Storybooks for Young Learners. Budapest Schools Collection. In Camps-Casals, N., Canals-Botines, M. & Medina-Casanovas (Eds.), Storytelling Revisited 2019 Gender, Language, Music, Cinema (pp.51-60). Universitat Central Catalunya.

Coyle, Y. & Gómez Gracia, R. (2014). Using songs to enhance L2 Vocabulary acquisition in preschool children. ELT Journal, 68(3), 276–285. https://doi. org/10.1093/elt/ccu015

Council of Europe (2020). Companion Volume to the Common European Framework of References for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Council of Europe Publishing.

Ellis, G. & Brewster, J. (2014). Tell it Again! The New Storytelling Handbook for Primary Teachers 2002. The British Council.

ELTE TÓK (2020). Tantervi tájékoztató az alapképzési tanulmányaikat az ELTE Tanító és Óvóképző Karán 2020 szeptemberében megkezdő hallgatók részére: Tanító Szak. https://www.tok.elte.hu/dstore/document/1429/NTK_taj_2020_Bp.pdf (2021.02.17).

ELTE TÓK (2020). Tantervi tájékoztató az alapképzési tanulmányaikat az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán 2020 szeptemberében megkezdő hallgatók részére: Óvodapedagógus Szak. https://www.tok.elte.hu/dstore/document/1434/NOK_ taj_2020.pdf (2021.02.17.)

Fonseca-Mora, C. (2000). Foreign language acquisition and melody singing. ELT

Journal, 54(2), 146–152. https://doi.org/10.1093/elt/54.2.146

Graham, C. (1979). Jazz Chants for Children. Oxford University Press.

Graham, C. (1992). The Chocolate Cake: Songs and Poems for Children. Delta Systems. Graham, C. (2000). Jazz Chants Old and New. Oxford University Press.

Kersten, S. (2016). Language Development in Young Learners: The Role of Formulaic Language. In Bland, J. (Ed.), Teaching English to Young Learners (pp. 129–146). Bloomsbury.

Kramsch, C. (1998). Language and Culture. Oxford University Press.

Mourao, S. (2016). The Potential of Picturebooks with Young Learners. In Bland, J.

(Ed.), Teaching English to Young Learners (pp. 199-218). Bloomsbury.

Trentinné Benkő, É. (2016). Ten years of CLIL Teacher Training at ELTE TÓK. In Karlovitz, T. J. (Ed.), Studies from Education and Society (pp. 142-152). International Research Institute sro. https://doi.org/10.18427/iri-2016-0093

Webography

URL 1: The Best 100 Children’s Books (Timeout): https://www.timeout.com/ london/kids/the-100-best-childrens-books (2021.02.15.)

URL 2: The 100 Best Children’s Books of all Time (Time Magazine): https://time. com/100-best-childrens-books/ (2021.02.15.)

URL 3: New York Public Library: Top 10 Checkouts of All Time: https://www.nypl. org/125/topcheckouts (2021.02.15.)

URL 4: Awards won by The Very Hungry Caterpillar: https://eric-carle.com/about- eric-carle/awards/ (2021.02.15.)

URL 5: Winnie’s song: https://www.youtube.com/watch?v=0KvDF4F5GYw (2021.02.15.) URL 6: Penguin song: https://www.youtube.com/watch?v=He5Xu11HBkM (2021.02.15.) URL 7: Owl song: https://www.youtube.com/watch?v=7kEjZHKXLDg (2021.02.15.) URL 8: Clean up song: https://www.youtube.com/watch?v=SFE0mMWbA-Y (2021.02.15.) URL 9: Baby Shark song: https://www.youtube.com/watch?v=K2fkCcjzBrQ (2021.02.15.) URL 10: I Lava You song: https://www.youtube.com/watch?v=uh4dTLJ9q9o (2021.02.15.)

##submission.downloads##

Megjelent

2021-04-19

Hogyan kell idézni

Trentinné Benkő, Éva, Árva, V., Medina-Casanovas, N., & Canals-Botines, M. (2021). English Language Children’s Literature as a Springboard for Teacher-Researcher International Collaboration. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(1), 39–56. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.39.56

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok