Képeskönyvek nyelvjárásban

Szerzők

  • Ágnes Klein
  • Éva Márkus

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.35.54

Kulcsszavak:

magyarországi németek, képeskönyv, nyelvelsajátítás, nyelvvesztés, nyelvjárás

Absztrakt

Jelen tanulmány a képeskönyvek nyelvtanulásban betöltött lehetőségeivel foglalkozik. Ebben az összefüggésben a kép és a szöveg egyaránt fontos szerepet játszanak. Mivel a nyelvtanulás jelentősége felértékelődött napjainkban, széles kínálat jellemzi a piacot, ha angol vagy német, esetleg francia vagy olasz nyelvvel ismerkedik a gyermek. Milyen a választék, ha a könyv nem egy standard nyelvváltozatban készült, hanem nyelvjárásban íródott? Egyáltalán milyen, a gyerekek számára megfelelő, érdeklődésüket felkeltő könyvek, képeskönyvek állnak a szülők, nevelők rendelkezésére, ha a magyarországi németek egyik nyelvjárását szeretnék közelebb hozni gyermekünkhöz? Milyen típusú és milyen szövegbeli, esztétikai jellemzők határozzák meg a könyvet? A magyarországi németek nyelvvesztésének tükrében nem egyszerű a feladat. Erre a kérdésre összpontosít a tanulmány, amelyben a szerzők igyekeznek külföldi példák alapján is ötleteket nyújtani a megvalósításhoz.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-29

Hogyan kell idézni

Klein, Ágnes, & Márkus, Éva. (2020). Képeskönyvek nyelvjárásban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 35–54. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.35.54