Introductory placement tests of students with primary school teacher major in Hungary

Szerzők

  • Mónika Bagota
  • Csaba Csíkos
  • Judit Szitányi

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.24.34

Kulcsszavak:

matematika, szintfelmérő teszt, általános iskolai tanító

Absztrakt

A 2016/17-es tanévben az ELTE TÓK Matematika Tanszéke bevezetett egy új, Matematikai praktikum nevű tárgyat az első évfolyamos tanító szakos hallgatók számára. A jelenlegi tanévtől kezdődően minden, a kurzuson részt vevő hallgató kötelezően szintfelmérő tesztet ír. A tesztek alapján alkotott feltevésünk az, hogy a tesztet gyengébben teljesítő hallgatók nem gyengébbek társaiknál, csupán tárgyi tudásukban kell fejlődniük. További tapasztalatunk, hogy a hallgatók egy része azért teljesít rosszabbul, mivel néhány feladatnál nem tudják ismereteiket alkalmazni, alacsony a feladatmegoldási kompetenciájuk. A szintfelmérő tesztek értékelése során nyert tapasztalatok alapján kiszűrhetjük azokat a feladatokat, amelyek megoldása nagyobb erőfeszítést igényel.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-29

Hogyan kell idézni

Bagota, M., Csíkos, C., & Szitányi, J. (2020). Introductory placement tests of students with primary school teacher major in Hungary. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 24–34. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.24.34