Infokommunikációs technológia használata kora gyermekkorban

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.114.130

Kulcsszavak:

kora gyermekkor, IKT-használat, multitasking, szülői kontroll

Absztrakt

A jelen tanulmányban áttekintjük az információs és kommunikációs technológiák (TV, internet) koragyermekkori használatára vonatkozó hazai és nemzetközi kutatási eredményeket, és bemutatjuk az Eszterházy Károly Egyetemen e témában folytatott empirikus vizsgálat eredményeit. Kutatásunk célja annak feltárása volt, hogy milyen IKT-használati szokások jellemzik a hat év alatti gyermekeket a szülők megkérdezése alapján. Bemutatásra kerül az általunk kidolgozott IKT-használati kérdőív, valamint a kérdőíves vizsgálat főbb eredményei. Vizsgálati eredményeink azt mutatják, hogy a hat év alatti gyermekek IKT-használata nem minden esetben a nemzetközi ajánlásnak megfelelően alakul. A szakemberek számára ezért a legfontosabb feladat a szülők célzott támogatása abban, hogy hogyan tudnak segíteni gyermeküknek egészen koragyermekkortól a későbbi megfelelő, adaptív IKT-használat megalapozásában.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-05-26

Hogyan kell idézni

Faragó, B., Kecskeméti-Székely, Z. K., & Dávid, M. (2020). Infokommunikációs technológia használata kora gyermekkorban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(1), 114–130. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.114.130