Anyanyelv – kisgyermek – digitális világ

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.105.113

Kulcsszavak:

digitális környezet, kisgyermek, szocializáció, nyelvi tevékenység, bölcsőde

Absztrakt

Jelen tanulmány egy nagyobb populációra kiterjesztett kutatás próbavizsgálatának eredményeit, kérdésfelvetéseit tárgyalja. A kutatás célja annak feltárása, hogy a digitális környezet, az okoseszközökkel való kapcsolat hogyan van jelen a gyermekek szocializációjában, hogyan épül be a gyermekek nyelvhasználatába, verbális és nonverbális kommunikációjába, nyelvi tevékenységébe. Az itt bemutatott próbavizsgálat célcsoportja: a bölcsődébe járó, illetve óvodát kezdő (hároméves) kisgyermek, valamint annak környezete, a család és a bölcsőde. A szülőktől és a pedagógusoktól kapott válaszok, valamint a megfigyelések eredményei egyértelműen azt mutatják, hogy a digitális környezet hatása egyre erősebben érzékelhető a kisgyermekek szocializációjában, így a nyelvi szocializációban is.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-05-26

Hogyan kell idézni

Tóth, E. (2020). Anyanyelv – kisgyermek – digitális világ. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(1), 105–113. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.105.113