A gondozás-neveléstől a nevelés-gondozásig: kisgyermeknevelési koncepciók változásai a szakemberképzésben és a bölcsődei munkában

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.15.25

Kulcsszavak:

bölcsődepedagógia, gondozás és nevelés kora gyermekkorban, gondozónő- és kisgyermeknevelő képzés

Absztrakt

A kora gyermekkor pszichológiai és gazdasági jelentőségének felismerése, a társadalomban, ezen belül hangsúlyozottan a kisgyermekes családok életében és igényeiben zajló változások, továbbá a kora gyermekkori fejlődésre vonatkozó új kutatási eredmények jelentős változásokat generáltak a bölcsődei nevelésben-gondozásban. Egyes alapértékek és a rájuk épülő módszerek változatlanok maradtak, mások a változások következtében alakultak ki vagy alakultak át, kereteződtek újjá, szakmai nézeteken belül egyes hangsúlyok módosultak. Jelen tanulmány célja, hogy hozzásegítse az olvasót a kisgyermeknevelés értelmezéséhez részint a bölcsődepedagógia koncepcionális változásainak, részint a szakemberképzés ezen változásokat indukáló vagy követő fejlődésének bemutatásával.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-05-26

Hogyan kell idézni

Nyitrai, Ágnes. (2020). A gondozás-neveléstől a nevelés-gondozásig: kisgyermeknevelési koncepciók változásai a szakemberképzésben és a bölcsődei munkában. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(1), 15–25. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.15.25