Állatasszisztált kutatások Kaposvárott – 2011–2016

Szerzők

  • István Takács
  • Katalin Szalai

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.2.18.29

Kulcsszavak:

állatasszisztált pedagógia (AAE/AAP), állatasszisztált terápia (AAT), RAP, RAT, interdiszciplináris kutatás, bizonyítékokon alapuló állatasszisztált nevelés, gyógyítás – bizonyítékokon alapuló AAT (evidence based)

Absztrakt

A Kaposvári Egyetemen a 2011/2012-es tanévben kezdődött el egy interdiszciplináris gondolkodás, amelynek eredményeként gyógypedagógusok, pedagógusok, pszichológusok, orvosok, etológus szakemberek kezdtek el egy kutatássorozatot a nyúlasszisztált (a nyúllal segített pedagógia és terápia – rabbit-assisted pedagogy and therapy –RAP-RAT) ellátások lehetőségeit elemezve. Meglátásuk szerint a törpenyulak alkalmasak AAP, AAT munkákra. Fontos szempont volt megfelelő markereket találni, amelyek igazolhatóvá teszik az ellátást. Ennek megfelelően különféle megfigyelési szempontokat határoztak meg a gyermekek, tanulók fejlődésének értékeléséhez, valamint az állatok megfigyeléséhez. E közben a Kaposvári Egyetemen sikerrel indította a kutatócsoport az állat-terápiás szakemberképzést is (animal assisted therapy expert).

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-08-31

Hogyan kell idézni

Takács, I., & Szalai, K. (2017). Állatasszisztált kutatások Kaposvárott – 2011–2016. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 5(2), 18–29. https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.2.18.29

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok