Fedezzük fel a megoldást: keressünk mintát!

Szerzők

  • Eszter Kónya
  • Zoltán Kovács

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn201817685

Kulcsszavak:

probléma alapú tanulás, mintakeresés, reprezentáció, definiált sorozat, induktív gondolkodás

Absztrakt

Az MTA Tantárgypedagógiai Kutatási Programja támogatásával egy olyan kutatási programot dolgoztunk ki, melyben a problémamegoldó gondolkodás sajátosságait vizsgáljuk az alsó tagozatos kortól kezdve tanárjelöltekkel bezárólag különböző képességű csoportokban. Dolgozatunkban egy olyan problémára adott tanulói válaszokat elemzünk, amely mindegyik korosztály számára valós problémaszituációt jelenthet. Kutatásunk elsősorban a tanulók modellalkotó és szabályfelismerő képességeiről ad képet, általánosabban arról, hogy a sorozatképzés, szabályfelismerés (összefoglalóan mintakeresés) és a megalkotott szabály indoklása hogyan vezet felfedezéshez. Külön vizsgáljuk azt is, hogy a probléma különböző típusú reprezentációi hogyan befolyásolják a problémamegoldás folyamatát.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-04-09

Hogyan kell idézni

Kónya, E., & Kovács, Z. (2018). Fedezzük fel a megoldást: keressünk mintát!. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(1), 76–85. https://doi.org/10.31074/gyn201817685

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok