A matematikai tanulás eredményességét befolyásoló tényezők

Szerzők

  • Tamásné Svraka
  • Szilvia Ádám

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn20181311

Kulcsszavak:

matematika, szorongás, pszichoszomatika, képesség, teljesítmény

Absztrakt

Életünk szinte minden területén jelen vannak a számok. Tanulmányaink során legtöbbet matematikaórán foglalkozunk velük. Nem mindegy, hogy milyen hozzáállással közelítünk feléjük. Szívesen foglalkozunk velük, vagy esetleg nem szeretjük használni őket, félünk tőlük. A félelem olyan mértékben eluralkodhat rajtunk, hogy stresszt generál és szorongássá alakul. A stressz pszichoszomatikus tüneteket is okozhat. A matematikai teljesítményben is megjelenik a szorongás mint gátló tényező, annak ellenére, hogy a tanuló rendelkezik a matematika tanulásához szükséges megfelelő képességekkel, vagy sem. A matematikától való félelem felemészti a munkamemória tartalékait, gátolja az absztrahálás folyamatát és megnehezíti a tanulást. A tanulmányban igyekszünk feltárni a matematikai szorongás számos forrásait, amelyek egymással kölcsönhatásban alakítják és tartják fent a szorongást, ezáltal befolyásolják a teljesítményt.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-04-09

Hogyan kell idézni

Svraka, T., & Ádám, S. (2018). A matematikai tanulás eredményességét befolyásoló tényezők. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(1), 3–11. https://doi.org/10.31074/gyn20181311

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok