A ritmikai készségek fejlődése 12 éves korig

Szerzők

  • Gergő Mucsi

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn20182108118

Kulcsszavak:

ritmus, ritmikai készség, zenei nevelés, transzferhatás, ritmustanítás

Absztrakt

A ritmikai készségek fejlődése más készségek fejlődési sajátosságaihoz hasonlóan egy gyorsuló, majd fokozatosan lassuló folyamatként jellemezhető. A fejlődés legintenzívebb időszaka óvodáskorra és kisiskoláskorra tehető. A gyermekek zenei képességeinek fejlesztése is ebben a fogékony korban lehet a legeredményesebb. A ritmikai készségek fejlődése más, nem zenei képességek fejlődését is segíti. Számos kutatás igazolja a ritmikai készségek pozitív hatásait a nyelvi képességekre, az olvasásra, a matematikai gondolkodásra, a memóriára és az intelligenciára is. A ritmikai készségek fejlettsége kiemelt fontossággal bír, előrejelzője lehet a későbbi tanulmányi eredményességnek is. A tanulmány három korcsoportra bontva (3 éves korig, 3–6 éves kor között, 6–12 éves kor között) mutatja be a ritmikai készségek fejlődésének életkori jellemzőit és fejlesztési lehetőségeit. A tanulmány célja továbbá, hogy ismertesse az óvodai zenei nevelés legfontosabb szempontjait, valamint az alsó fokú iskolai oktatás kerettantervének ritmikai fejlesztésre vonatkozó alapelveit.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2018-08-17

Hogyan kell idézni

Mucsi, G. (2018). A ritmikai készségek fejlődése 12 éves korig. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(2), 108–118. https://doi.org/10.31074/gyn20182108118

Folyóirat szám

Rovat

Tematikus tanulmányok