Motiválás az ének-zene órákon

Szerzők

  • Dorottya Jakobicz
  • Gabriella Wamzer
  • Krisztián Józsa

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn201821831

Kulcsszavak:

ének-zene óra, zenetanulási motiváció, tanítási módszerek, tanulóközpontú megközelítés, digitális eszközök

Absztrakt

Az ének-zene órák azon iskolai tantárgyak közé tartoznak, amelyeket a tanulók többsége nem igazán kedvel. A tanulmányban arra a kérdésre keresünk választ, hogy a tanítási módszerek megváltoztatásával erősíthető-e a tanulási motiváció az ének-zene órákon. Tanulmányunk első felében az ének-zene oktatás néhány jellemzőjét foglaljuk össze, elsősorban a hazai motiváció-kutatások eredményeire fókuszálva. A második részben a drámapedagógiai gyakorlatok, a kooperatív tanulási technikák, a projektmódszer, a problémaalapú tanulás és a digitális eszközök ének-zene órai alkalmazásának a lehetőségeit mutatjuk be. Általános iskolában végzett megfigyeléseink, valamint a tanulói visszajelzések alapján úgy véljük, hogy ezek a módszerek motiválóan hatnak az ének-zene tanórákon.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-08-17

Hogyan kell idézni

Jakobicz, D., Wamzer, G., & Józsa, K. (2018). Motiválás az ének-zene órákon. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(2), 18–31. https://doi.org/10.31074/gyn201821831

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok