Az anyanyelvi beszédészlelés és beszédmegértés egy meghatározó szakasza

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2022.1.8.22

Kulcsszavak:

beszédfeldolgozás, tipikus folyamatok, atipikus fejlődés, rizikófaktorok

Absztrakt

Korunk gyermekeinek jó része kudarcokat él át, amelyek okairól a családnak, a pedagógusoknak nagyon sok esetben nincs tudomása. A problémák az anyanyelv elsajátításának meghatározó folyamataihoz, a beszédészleléshez és a beszédmegértéshez vezethetők vissza. A beszédfeldolgozási mechanizmus rejtetten működik, a gyermek elmaradásai, esetleges zavarai nem jelennek meg egyértelműen a mindennapi kommunikációban. Ez a tanulmány ismerteti az öt és hét év közötti, tipikus fejlődésű gyermekek beszédészlelési és beszédmegértési folyamatainak jellemzőit, az atipikus fejlődés ismérveit, a nem megfelelő teljesítmény lehetséges okait. Felhívja a figyelmet arra, hogy az anyanyelv-elsajátításnak ezt a bonyolult mechanizmusát időről időre szükséges tesztelni, hogy megakadályozzuk a következményes problémák, az olvasás, írás, tanulás nehézségeinek, az óvodai, iskolai frusztrációknak a kialakulását.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-04-07

Hogyan kell idézni

Gósy, M. (2022). Az anyanyelvi beszédészlelés és beszédmegértés egy meghatározó szakasza. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 10(1), 8–22. https://doi.org/10.31074/gyntf.2022.1.8.22