Az óvodai ének-zenei nevelés módszertanának alakulása – Forrai Katalin módszertani könyveinek elemző bemutatása

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.3.93.117

Kulcsszavak:

ének- és zeneoktatás, módszertan, óvoda, tartalomelemzés

Absztrakt

Forrai Katalin mint Kodály Zoltán-tanítvány fektette le Magyarországon a kora gyermekkori ének-zenei nevelés módszertanának alapjait. Ebben a tanulmányban tartalomelemzés módszerével kerül feltárásra, hogy tartalmi, módszertani szempontból hogyan formálódtak Forrai Katalin módszertani könyvei: az 1951-es Óvodai énektanítás, az 1957-es Ének-zene az óvodában és az 1974-es Ének az óvodában. Az eredmények ráirányítják a figyelmet arra, hogy az óvodáskorúak zenei nevelését jelentős változások formálták a tekintetben, hogy milyen zenei anyagra épüljön, hogyan szerveződjön a tevékenység vagy milyen fejlesztési területeket, milyen eszközökkel célozzon. A feltárt változások hozzásegítenek, hogy szem előtt tartsuk módszertani értékeinket és ezeket az értékeket megőrizve tudjon megújulni az óvodai zenei nevelés.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-12-22

Hogyan kell idézni

Hegedűsné Tóth, Z. (2021). Az óvodai ének-zenei nevelés módszertanának alakulása – Forrai Katalin módszertani könyveinek elemző bemutatása. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(3), 93–117. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.3.93.117

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok