CoronArt – Művészet a korona idején

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.2.97.130

Kulcsszavak:

CoronArt, Covid Art, Art Challenge, művészeti nevelés

Absztrakt

A koronavírus-járvány globális traumája és megpróbáltatásai közé pozitív tapasztalatok is vegyültek, melyek generációs szinteken, és azokat átívelően is élményközösséggé formáltak minket. Felértékelődött mindaz, ami otthonunk falai között feltölt, élményt és erőt ad, emlékeket idéz, érzelmeket kelt, az elszigeteltségben is összekapcsol. Azaz, például fontosabbá vált a művészet. Nyilvánvalóvá vált a művészetek megkérdőjelezhetetlen, nélkülözhetetlen, egyenesen létfontosságú szerepe, a kényszer-pihenőt aktív alkotóidővé formáló, egyúttal a mindennapi életből kimutató, eszképista gyakorlata, ami segíthet elemelkedni az izoláltság és bizonytalanság szorongató valóságából, a krízisen való túljutásban is. Az elmúlt időszak számos kreatív és találékony módot és formát, új lehetőségeket és megoldásokat hozott mind az intézmények, mind a művészek és a közönség részéről, valamint a művészeti oktatás-nevelés területén is. Az írás ezekből válogatva színes, változatos, részleteiben és összefüggéseiben is sokrétű képet ad a közelmúlt művészeti jelenségeiről, reflexióiról.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Hivatkozások

Bogost, I. (2020). How Will the Future Remember COVID-19? Three visions for a hypothetical pandemic memorial. The Atlantic. 2020. november 24. https://www.theatlantic.com/technology/archive/2020/11/what-should-a-covid-19-memorial-be/617137/ (2020.12.20.)

Fekete M. & Nagy Á. (2020). A járványhelyzet miatt qlímákra és qaranténokra hasadhat a fiatal korosztály. Quibit. 2020. december 3. https://qubit.hu/2020/12/03/magyar-kutatok-a-jarvanyhelyzet-miatt-qlimakra-es-qarantenokra-hasadhat-a-fiatal-korosztaly (2021.02.12.)

D. Kovács, I. (2020). Átformálhatja a világot a karantinik generációja. 24.hu, 2020. március 28. https://24.hu/kozelet/2020/03/28/koronavirus-digitalis-oktatas-fiatalok-karantinik-z-generacio/ (2021.02.12.)

Seifman, R. (2020). Coronavirus and Art: How Quarantine Impacts Museums. Impakter, 2021. május 6. https://impakter.com/coronavirus-and-art-how-quarantine-impacts-museums/ (2021.06.13.)

Smith, A. (2020). This couple made an adorable art gallery for their gerbils. Lonely Planet, 2020. április 20.https://www.lonelyplanet.com/articles/art-gallery-gerbils (2020.11.21.)

Szabó, A. (2020). A V, mint Vírus-generáció születése? PTIblog, 2020. március 20. https://politikatudomany.tk.hu/blog/2020/03/a-v-mint-virus-generacio-szuletese (2021.02.12.)

Vijayan, N. (2020). Coronavirus and Art in a petri dish. The Hindu, 2020. március 29. https://www.thehindu.com/entertainment/art/coronavirus-and-art-in-a-petri-dish/article31182970.ece (2021.02.20.)

Yancey-Bragg, N. (2020). Coronavirus will define the next generation: What experts are predicting about ‚Generation C’. USA Today, 2020. május 1. https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2020/05/01/gen-c-coronavirus-covid-19-may-define-next-generation/3046809001/ (2021.02.04.)

##submission.downloads##

Megjelent

2021-10-19

Hogyan kell idézni

Császár, L. (2021). CoronArt – Művészet a korona idején. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(2), 97–130. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.2.97.130

Folyóirat szám

Rovat

Tematikus tanulmányok