Ugrás a fő tartalmi részhez
Ugrás a főmenübe
Ugrás az oldal lábrészéhez
Open Menu
Modern Nyelvoktatás
Aktuális szám
Archívum
Szerzőinknek
Kéziratok benyújtása
Szerzői útmutató
Rovatok
Bírálati folyamat
A folyóiratról
Információk
Szerkesztőbizottság
Kapcsolat
Open Access nyilatkozat
Adatvédelmi nyilatkozat
Szerzői jogi és licenc nyilatkozat
Etikai szabályozás
Keresés
Regisztráció
Bejelentkezés
Főoldal
/
Archívum
/
Évf. 30 szám 1–2 (2024)
Évf. 30 szám 1–2 (2024)
DOI:
https://doi.org/10.51139/monye.2024.1-2
Megjelent:
2024-07-05
Teljes szám
2024/1–2
Tanulmányok
Némettanárok véleménye nyelvoktatással kapcsolatos nehézségekről: Egy feltáró fókuszcsoportos interjúkutatás
Gabriella Perge, Kata Csizér
7-23
PDF
Új tendenciák az akkreditált nyelvvizsgáztatásban 2018–2023 között
Krisztina Babos, Magdolna Lehmann, Zoltán Lukácsi, Róbert Märcz, Szilvia Matulainé Dömők, Zsuzsanna Soproni, Szilvia Gróf
24-47
PDF
Nyelvpedagógiai szakkifejezések jellemzői és használata angoltanár szakos hallgatók szaktárgyi esszéiben
Csilla Sárdi
48-67
PDF
Szövegkohézió és fordítói szabadság. Egy angol forma- és felhívásközpontú szöveg magyar és olasz célnyelvi újraalkotásainak szövegszempontú elemzése
Piroska Szentirmay
68-91
PDF
Szótárdidaktika a közoktatásban. Idegen nyelvet oktató tanárok szótárhasználati szokásai és a szótárhasználat oktatásának gyakorlata – egy kvantitatív kutatás eredményei
Katalin P. Márkus
92-106
PDF
Nyelvészeti, intézményi és nyelvpedagógiai problémák a romani magyarországi oktatásában
Krisztina Karácsonyi
107-120
PDF
A -(j)Ú képzős szerkezetek tanításához a magyar mint idegen nyelv oktatásában
Alexandra Kajdi
121-138
PDF
Brassai Sámuel korai nyelvpedagógiai, nyelvelméleti gondolatai: Nyelvtanulás 1837
Zoltán Sturcz
139-154
PDF
Műhely
Egy ír−magyar/magyar−ír tanulószótár létrehozásának kihívásai
Dóra Pődör
155-167
PDF
Interjú
Angol elöljárószók kézikönyve. Interjú a szerzővel
Kiss Gábor interjúja Balázsi József Attilával
Gábor Kiss
168-173
PDF
Könyvszemle
Szőke Júlia, Kecskés Petra, Tompos Anikó (szerk.): A gazdaság, kultúra, oktatás és nyelv bűvöletében. Tanulmányok Ablonczyné Mihályka Lívia 70. születésnapjára
Ildikó Lőrincz
174-181
PDF
Juhász Valéria és Kegyesné Szekeres Erika (szerk.): Többnyelvűség és kutatás
Szilvia Bátyi
181-184
PDF
Dóczi Brigitta: A szókincs szerepe a nyelvtanulásban
Boglárka Vermeki
184-189
PDF
Koncsek Krisztián: Idézetvadász I–III.
Ildikó Bodnár
189-194
PDF
Green Planet: teaching sustainability in EFL and HFL classes with CLIL and TBLT approach
Márton Zsolnai
194-199
PDF
Eszenyi Réka: Humán fordító és gépi fordítás 8 leckében. Változások a 21. századi nyelvi közvetítő szerepében
Kinga Klaudy
199–203
PDF
Sebestyén Krisztina: Kik és miért tanulnak németet az érettségit adó képzésekben?
Roland Hegedűs
203-207
PDF
Nyelvkönyvtörténet
Négy régi angol tankönyv bemutatása és értékelése III.
Péter Medgyes
208-217
PDF
Szótárszemle
Urkom Aleksander, főszerk.: Magyar–szerb szótár
Éva Vukov Raffai
218-221
PDF
Szoftver
Facets, a többdimenziós mérés eszköze
Gergely A. Dávid
222-228
PDF
Laudáció
Ablonczyné Mihályka Lívia köszöntése a MANYE 2024. évi tiszteletbeli tagjává választása alkalmából
Júlia Szőke
229–231
PDF
Laudáció és köszöntés Prószéky Gábor 70. születésnapjára
Csilla Sárdi
232-235
PDF
Hírek
A 2022-es PISA-mérés eredményeinek bemutatása és értelmezése a Magyar Tudományos Akadémián. Beszámoló az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság rendezvényéről (Budapest, 2023. december 19.)
Márta Lois
236-238
PDF
A fordítás mint választások és döntések sorozata. Beszámoló a XVI. Miskolci Alkalmazott Nyelvészeti Konferenciáról (Miskolc, 2024. január 18.)
Anna Sasvári
239-241
PDF
Hogyan készítheti fel a fordítóképzés a hallgatókat egyházi szakszövegek fordítására? Beszámoló a KRE Szakfordító szakmai napról (2024. február 9. online)
Piroska Szentirmay
242–248
PDF
A korai nyelvtanulás helyzete és lehetőségei iskolai keretek között. Gondolatok a zágrábi UZRT 2024 konferencia kapcsán (Zágráb, 2024. február 15–17)
Andrea Orosz-Martins
249-255
PDF
Szakmai kommunikáció, interkulturális kommunikáció, tudásmenedzsment. Beszámoló a 2024. évi Alkalmazott nyelvészeti szakmai napról (Budapest, 2024. április 12.)
Réka Sólyom
256-257
PDF