(El)gondolkodtató anyanyelvtanítás
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2023.4.4Kulcsszavak:
Grice, maximák, implikatúra, maximasérülésekAbsztrakt
A tanulmány a grice-i maximák középiskolai tanításához feladatötleteket adva az (el)gondolkodtató, ám mégis élményszerű és szórakoztatva informáló anyanyelvtanítás szükségessége és a változatos, a diákokhoz közeli szövegtípusok alkalmazása mellett érvel. Grice elmélete a tananyag voltán kívül azért alkalmas e szemléletmód illusztrálására, mert a maximák betartása, illetve szándékos megsértése, valamint a sugallt tartalmak felismerése és felismertetése a mindennapi kommunikációban is a diákok segítségére lehet, egyúttal rámutathat az anyanyelvi ismeretek hétköznapiságára és hasznosságára is.
##submission.downloads##
Megjelent
2023. 12. 31.
Folyóiratszám
Rovat
Műhely