(El)gondolkodtató anyanyelvtanítás

(El)gondolkodtató anyanyelvtanítás

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2023.4.4

Kulcsszavak:

Grice, maximák, implikatúra, maximasérülések

Absztrakt

A tanulmány a grice-i maximák középiskolai tanításához feladatötleteket adva az (el)gondolkodtató, ám mégis élményszerű és szórakoztatva informáló anyanyelvtanítás szükségessége és a változatos, a diákokhoz közeli szövegtípusok alkalmazása mellett érvel. Grice elmélete a tananyag voltán kívül azért alkalmas e szemléletmód illusztrálására, mert a maximák betartása, illetve szándékos megsértése, valamint a sugallt tartalmak felismerése és felismertetése a mindennapi kommunikációban is a diákok segítségére lehet, egyúttal rámutathat az anyanyelvi ismeretek hétköznapiságára és hasznosságára is.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-12-31

Folyóirat szám

Rovat

Műhely
Loading...