Ugrás a fő tartalmi részhez
Ugrás a főmenübe
Ugorjon az aktuális számra
Ugrás az oldal lábrészéhez
Open Menu
Modern Nyelvoktatás
Modern Nyelvoktatás
Aktuális
Archívum
Szerzőinknek
Kéziratok benyújtása
Publikációs stílus
Rovatok
Bemutatkozás
Információk
Szerkesztőbizottság
Kapcsolat
Adatvédelmi nyilatkozat
Keresés
Regisztráció
Bejelentkezés
Aktuális szám
Évf. 30 szám 1–2 (2024)
Megjelent:
2024-07-05
Teljes szám
2024/1–2
Tanulmányok
Némettanárok véleménye nyelvoktatással kapcsolatos nehézségekről: Egy feltáró fókuszcsoportos interjúkutatás
Gabriella Perge, Kata Csizér
7-23
PDF
Új tendenciák az akkreditált nyelvvizsgáztatásban 2018–2023 között
Krisztina Babos, Magdolna Lehmann, Zoltán Lukácsi, Róbert Märcz, Szilvia Matulainé Dömők, Zsuzsanna Soproni, Szilvia Gróf
24-47
PDF
Nyelvpedagógiai szakkifejezések jellemzői és használata angoltanár szakos hallgatók szaktárgyi esszéiben
Csilla Sárdi
48-67
PDF
Szövegkohézió és fordítói szabadság. Egy angol forma- és felhívásközpontú szöveg magyar és olasz célnyelvi újraalkotásainak szövegszempontú elemzése
Piroska Szentirmay
68-91
PDF
Szótárdidaktika a közoktatásban. Idegen nyelvet oktató tanárok szótárhasználati szokásai és a szótárhasználat oktatásának gyakorlata – egy kvantitatív kutatás eredményei
Katalin P. Márkus
92-106
PDF
Nyelvészeti, intézményi és nyelvpedagógiai problémák a romani magyarországi oktatásában
Krisztina Karácsonyi
107-120
PDF
A -(j)Ú képzős szerkezetek tanításához a magyar mint idegen nyelv oktatásában
Alexandra Kajdi
121-138
PDF
Brassai Sámuel korai nyelvpedagógiai, nyelvelméleti gondolatai: Nyelvtanulás 1837
Zoltán Sturcz
139-154
PDF
Műhely
Egy ír−magyar/magyar−ír tanulószótár létrehozásának kihívásai
Dóra Pődör
155-167
PDF
Interjú
Angol elöljárószók kézikönyve. Interjú a szerzővel
Kiss Gábor interjúja Balázsi József Attilával
Gábor Kiss
168-173
PDF
Könyvszemle
Szőke Júlia, Kecskés Petra, Tompos Anikó (szerk.): A gazdaság, kultúra, oktatás és nyelv bűvöletében. Tanulmányok Ablonczyné Mihályka Lívia 70. születésnapjára
Ildikó Lőrincz
174-181
PDF
Juhász Valéria és Kegyesné Szekeres Erika (szerk.): Többnyelvűség és kutatás
Szilvia Bátyi
181-184
PDF
Dóczi Brigitta: A szókincs szerepe a nyelvtanulásban
Boglárka Vermeki
184-189
PDF
Koncsek Krisztián: Idézetvadász I–III.
Ildikó Bodnár
189-194
PDF
Green Planet: teaching sustainability in EFL and HFL classes with CLIL and TBLT approach
Márton Zsolnai
194-199
PDF
Eszenyi Réka: Humán fordító és gépi fordítás 8 leckében. Változások a 21. századi nyelvi közvetítő szerepében
Kinga Klaudy
199–203
PDF
Sebestyén Krisztina: Kik és miért tanulnak németet az érettségit adó képzésekben?
Roland Hegedűs
203-207
PDF
Nyelvkönyvtörténet
Négy régi angol tankönyv bemutatása és értékelése III.
Péter Medgyes
208-217
PDF
Szótárszemle
Urkom Aleksander, főszerk.: Magyar–szerb szótár
Éva Vukov Raffai
218-221
PDF
Szoftver
Facets, a többdimenziós mérés eszköze
Gergely András Dávid
222-228
PDF
Laudáció
Ablonczyné Mihályka Lívia köszöntése a MANYE 2024. évi tiszteletbeli tagjává választása alkalmából
Júlia Szőke
229–231
PDF
Laudáció és köszöntés Prószéky Gábor 70. születésnapjára
Csilla Sárdi
232-235
PDF
Hírek
A 2022-es PISA-mérés eredményeinek bemutatása és értelmezése a Magyar Tudományos Akadémián. Beszámoló az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság rendezvényéről (Budapest, 2023. december 19.)
Márta Lois
236-238
PDF
A fordítás mint választások és döntések sorozata. Beszámoló a XVI. Miskolci Alkalmazott Nyelvészeti Konferenciáról (Miskolc, 2024. január 18.)
Anna Sasvári
239-241
PDF
Hogyan készítheti fel a fordítóképzés a hallgatókat egyházi szakszövegek fordítására? Beszámoló a KRE Szakfordító szakmai napról (2024. február 9. online)
Piroska Szentirmay
242–248
PDF
A korai nyelvtanulás helyzete és lehetőségei iskolai keretek között. Gondolatok a zágrábi UZRT 2024 konferencia kapcsán (Zágráb, 2024. február 15–17)
Andrea Orosz-Martins
249-255
PDF
Szakmai kommunikáció, interkulturális kommunikáció, tudásmenedzsment. Beszámoló a 2024. évi Alkalmazott nyelvészeti szakmai napról (Budapest, 2024. április 12.)
Réka Sólyom
256-257
PDF
Az összes folyóiratszám megtekintése