Évf. 13 szám 2021/2 (2022)
Tanulmányok

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Kínai Tanszékének hallgatói körében végzett motivációkutatás

Qiuyue Ye
ELTE BTK, Távol-keleti Intézet, Kínai Tanszék

Megjelent 2022-09-05

Kulcsszavak

  • tanulási motiváció,
  • nyelvi szint,
  • tanulói szint,
  • tanulásszituáció-szint,
  • integratív motiváció,
  • instrumentális motiváció,
  • ösztönzési stratégia
  • ...Tovább
    Kevesebb

Hogyan kell idézni

Ye, Q. (2022). Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Kínai Tanszékének hallgatói körében végzett motivációkutatás. Távol-Keleti Tanulmányok, 13(2021/2). https://doi.org/10.38144/TKT.2021.2.6

Absztrakt

Jelen vizsgálat az ELTE Kínai Tanszékén alapképzésben és mesterképzésben részt vevő hallgatóinak motivációját elemzi. Felméri a nyelvtanulók tanulói szintű és tanulásiszituáció-szintű motivációját, valamint a tanulói szükséglet fő jellemzőit. Összeveti továbbá az eltérő kínai nyelvi szinten álló tanulók tanulási motivációinak a különbségét, és arra keresi a választ, hogyan lehet a tanulókat motiválni, hogyan lehet a diákok motivációját fenntartani, így biztosítva, hogy Magyarországon, nem anyanyelvi környezetben a kínainyelv-tanítás fejlődhessen.