Felnőttkori tanulási modellek a reflektív gyakorlat szolgálatában
PDF (Magyar)

Keywords

reflektív mentorálás
felnőttkori tanulás
egész életen át tartó tanulás
folyamatos szakmai fejlődés
önszabályozó tanulás

How to Cite

Káplár-Kodácsy, K., & Dorner, H. (2017). Felnőttkori tanulási modellek a reflektív gyakorlat szolgálatában: A mentori munka mint felnőttkori tanulásszervezési forma. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 5(3), 31–49. https://doi.org/10.21549/NTNY.19.2017.3.3

Abstract

A tanulmány a felnőttkori tanulás modelljei és a tanulásszervezés stratégiái, valamint a reflektív mentorálás gyakorlata között keres összefüggéseket. A magyar és európai oktatáspolitika erre vonatkozó tartalmainak rövid áttekintésén túl a tanulmány célja, hogy a felnőttkori tanulás és a tanári pályakezdés fogalomrendszere, szerkezete, céljai, az elvárt képességek és tudástartalmak halmazai közötti átfedésekre rávilágítson; a tanulás többdimenziós értelmezésében az egyes tényezők fejlesztő szerepét, feladatait bemutassa. Releváns szakirodalmak alapján a tanulmány hangsúlyozza, hogy a tanárképzés mentorálási szakaszában az önszabályozó tanulás leginkább a reflektív gondolkodás fejlesztésével támogatható. Végezetül a szerzők kérdéseket fogalmaznak meg a mentor, a gyakornok és a felsőoktatási szakember közös munkájának transzparenciáját illetően a gyakornokok pályán maradásának és folyamatos szakmai fejlődésének támogatására.

https://doi.org/10.21549/NTNY.19.2017.3.3
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2017 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.