A globális nevelés fogalma a tanárképzésben: Magyarország és Thaiföld összehasonlító elemzése
PDF (English)

Kulcsszavak

globális nevelés, tanárképzés, tartalomelemzés, Magyarország, Thaiföld

Hogyan kell idézni

Saenghong, N., Endrődy, O., Hain, F., & Nguyen, L. A. (2024). A globális nevelés fogalma a tanárképzésben: Magyarország és Thaiföld összehasonlító elemzése. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 12(1), 29–49. https://doi.org/10.21549/NTNY.44.2024.1.3

Absztrakt

Tanulmányunk a globális nevelési elvek integrációját vizsgálja a tanárképzés kontextusában a világ két különböző régiójában, Magyarországon és Thaiföldön, az Európa Tanács Globális oktatás irányelvei című dokumentum felhasználásával. A tanulmány fő kérdése: Hogyan tükrözik a tanárképzési követelmények és a tanári standardok a globális oktatás témáit és megközelítéseit? A tanulmány áttekintést nyújt a magyarországi és thaiföldi tanárképzésről, részletezi az alkalmazott módszertant, és bemutatja az eredményeket. A kutatás fókuszában a globális neveléssel kapcsolatos dokumentumok tartalomelemzése áll a magyarországi és a thaiföldi tanári standardokról és követelményekről. Az eredmények összehasonlító áttekintése jelentős hasonlóságokat és különbségeket tár fel a globális oktatás tekintetében és a két ország tanári követelményei és normái között. Míg a kulcsfontosságú területeken, mint például az együttműködés, a kulturális sokféleség tiszteletben tartása és az egyéni fejlődés átfedések vannak, addig jelentős eltérések is megfigyelhetők. Bizonyos kompetenciák az egyik ország követelményeiben jelen vannak, a másikban viszont nem. A tanulmány hozzájárul a globális neveléshez, és a tanárképzéshez kapcsolódó diszkusszióhoz, és betekintést nyújt a szakpolitikába és a gyakorlatba.

https://doi.org/10.21549/NTNY.44.2024.1.3
PDF (English)
Copyright (c) 2024 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.