Absztrakt
Tanulmányunk a globális nevelési elvek integrációját vizsgálja a tanárképzés kontextusában a világ két különböző régiójában, Magyarországon és Thaiföldön, az Európa Tanács Globális oktatás irányelvei című dokumentum felhasználásával. A tanulmány fő kérdése: Hogyan tükrözik a tanárképzési követelmények és a tanári standardok a globális oktatás témáit és megközelítéseit? A tanulmány áttekintést nyújt a magyarországi és thaiföldi tanárképzésről, részletezi az alkalmazott módszertant, és bemutatja az eredményeket. A kutatás fókuszában a globális neveléssel kapcsolatos dokumentumok tartalomelemzése áll a magyarországi és a thaiföldi tanári standardokról és követelményekről. Az eredmények összehasonlító áttekintése jelentős hasonlóságokat és különbségeket tár fel a globális oktatás tekintetében és a két ország tanári követelményei és normái között. Míg a kulcsfontosságú területeken, mint például az együttműködés, a kulturális sokféleség tiszteletben tartása és az egyéni fejlődés átfedések vannak, addig jelentős eltérések is megfigyelhetők. Bizonyos kompetenciák az egyik ország követelményeiben jelen vannak, a másikban viszont nem. A tanulmány hozzájárul a globális neveléshez, és a tanárképzéshez kapcsolódó diszkusszióhoz, és betekintést nyújt a szakpolitikába és a gyakorlatba.