Felnőttkori tanulási modellek a reflektív gyakorlat szolgálatában
PDF

Kulcsszavak

reflektív mentorálás
felnőttkori tanulás
egész életen át tartó tanulás
folyamatos szakmai fejlődés
önszabályozó tanulás

Hogyan kell idézni

Káplár-Kodácsy, K., & Dorner, H. (2017). Felnőttkori tanulási modellek a reflektív gyakorlat szolgálatában: A mentori munka mint felnőttkori tanulásszervezési forma. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 5(3), 31–49. https://doi.org/10.21549/NTNY.19.2017.3.3

Absztrakt

A tanulmány a felnőttkori tanulás modelljei és a tanulásszervezés stratégiái, valamint a reflektív mentorálás gyakorlata között keres összefüggéseket. A magyar és európai oktatáspolitika erre vonatkozó tartalmainak rövid áttekintésén túl a tanulmány célja, hogy a felnőttkori tanulás és a tanári pályakezdés fogalomrendszere, szerkezete, céljai, az elvárt képességek és tudástartalmak halmazai közötti átfedésekre rávilágítson; a tanulás többdimenziós értelmezésében az egyes tényezők fejlesztő szerepét, feladatait bemutassa. Releváns szakirodalmak alapján a tanulmány hangsúlyozza, hogy a tanárképzés mentorálási szakaszában az önszabályozó tanulás leginkább a reflektív gondolkodás fejlesztésével támogatható. Végezetül a szerzők kérdéseket fogalmaznak meg a mentor, a gyakornok és a felsőoktatási szakember közös munkájának transzparenciáját illetően a gyakornokok pályán maradásának és folyamatos szakmai fejlődésének támogatására.

https://doi.org/10.21549/NTNY.19.2017.3.3
PDF
Copyright (c) 2017 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.