Ugrás a fő tartalmi részhez
Ugrás a főmenübe
Ugrás az oldal lábrészéhez
Open Menu
Modern Nyelvoktatás
Aktuális szám
Archívum
Szerzőinknek
Kéziratok benyújtása
Szerzői útmutató
Rovatok
Bírálati folyamat
A folyóiratról
Információk
Szerkesztőbizottság
Kapcsolat
Open Access nyilatkozat
Adatvédelmi nyilatkozat
Szerzői jogi és licenc nyilatkozat
Etikai szabályozás
Böngészés szerzők alapján
Keresés
Regisztráció
Bejelentkezés
Főoldal
/
Archívum
/
Évf. 27 szám 1-2 (2021)
Évf. 27 szám 1-2 (2021)
DOI:
https://doi.org/10.51139/monye.2021.1-2
Megjelent:
2021-10-20
Teljes szám
2021/1-2
30 éves a Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete
Az alkalmazott nyelvészet leíró és elméleti nyelvészeti hozadékai
Katalin É. Kiss
6-16
PDF
Az alkalmazott nyelvészek szakmai közösséggé formálódása a 20. század végén és a 21. század elején
Kinga Klaudy
17-38
PDF
Az alkalmazott nyelvészet és a MANYE jelene, jövője
Gábor Prószéky, Olívia Seidl-Péch
39-45
PDF
A magyarországi alkalmazott nyelvészet és nyelvpedagógia fél évszázada a Modern Nyelvoktatás tükrében
Orsolya Nádor
46-55
PDF
Tanulmányok
Elődök és gyökerek: egy hazai alkalmazott nyelvészeti mű 1912-ből
Zoltán Sturcz
56-71
PDF
Szükséges és lehetséges-e az egyszerű nyelvű bibliafordítás?
Egy holland példa nyomában
Ottó Pecsuk
72-87
PDF
A családi környezet és idegennyelv-tanulás Magyarországon
Ágnes Albert, Kata Csizér, Fruzsina Szabó
88-103
PDF
Felnőtt analfabéta bevándorlók nyelvi integrációja Németországban
Eszter Bernadett Bakó
104-123
PDF
Interjú
„Egyes szám, kettes szám, többes szám...”
Interjú Mladen Pavičić szlovén lektorral
Andrea Fischer
124-129
PDF
Könyvszemle
Pál Heltai: Hungarian–English Contrastive Linguistic Studies [Magyar–angol kontrasztív nyelvészeti tanulmányok]
József Andor
130-134
PDF
M. Pintér Tibor – P. Márkus Katalin (szerk.): Az ige vonzásában
Ildikó Bodnár
135-139
PDF
Henry, Alastair, Sundqvist, Pia & Thorsen, Cecilia: Motivational Practice: Insights from the Classroom
Kata Csizér
139-142
PDF
Tódor Erika-Mária: Hétköznapi kétnyelvűség. Nyelvhasználat, iskolai nyelvi tájkép és nyelvi én a romániai magyar iskolákban
Zsófia Barabás
143-144
PDF
Csizér Kata: Second language motivation research in a European context: the case of Hungary
Csaba Kálmán
145-148
PDF
Szabó Csilla – Bakti Mária (szerk.): IRÁNYTŰ a tolmácsolás oktatásához – A kompetenciafejlesztés új fókuszai
Katalin P. Márkus
148-150
PDF
Dróth Júlia (szerk.): Fordítási és szaknyelvi gyakorlatok távoktatásban
Borka Richter
150-155
PDF
Péntek János – Benő Attila: A magyar nyelv Romániában (Erdélyben)
Erika-Mária Tódor
156-157
PDF
Szótárszemle
Bibok Károly (szerk.): Nyolcnyelvű nyelvészeti szótár
Szilvia Szabariné Hegedűs
158-160
PDF
Projektszemle
Idegen nyelvi készségek fejlesztése a Budapesti Komplex Szakképzési Centrumban: a „Speak Your Job” projekt
Noémi Csontos, Orsolya Thurzó, Dániel Sziva, Katalin Czippán
161-170
PDF
Laudáció
Brassai Sámuel-díj 2021: Kurtán Zsuzsa
Pál Heltai
171-173
PDF
A MANYE 2021. évi tiszteletbeli tagjává választása alkalmából: Váradi Tamás
Ágota Fóris
174-176
PDF
Hírek
SZOKOE (Szaknyelvoktatók és -Kutatók Országos Egyesülete)
Patrícia Beták
177-180
PDF
Mesterkurzus a Miskolci Egyetem fordító- és tolmácsképzésén
Anna Sasvári
181-182
PDF
Emlékezés
Zerkowitz Judit (1946–2020)
Dorottya Holló
183-184
PDF
Szerzőink
Szerzőink