Tanárképzés a Miskolci Egyetemen,

1993-2003

Szerzők

  • László Trencsényi

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.09

Kulcsszavak:

tanárképzés, miskolci egyetem

Absztrakt

A szerző a Miskolci Egyetem fiatal Bölcsészkarán kialakult tanárképzés évtizedes útját mutatja be. A folyamat lényegeként a nagyratörő, dinamikus pedagógusképzési reformtörekvéseknek a valóság kényszerítő körülményeihez való hozzászürkülését, olykor válságérzetét jeleníti meg. Van-e esélye hatékonyságnak és alternativitásnak, az iskola humanizálását valóban segítő pedagógusképzésnek általában és konkrétan egy gazdasági válságövezetben létező, likviditási gondokkal küzdőfelsőoktatási intézményben. A szerző a résztvevő megfigyelés eszközét választja a „miskolci modell’’ bemutatására - emléket állítva a lezáruló első évtizednek.

Megjelent

2024-05-02

Hogyan kell idézni

Trencsényi, L. (2024). Tanárképzés a Miskolci Egyetemen, : 1993-2003. Pedagógusképzés, (2.), 99–110. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.09

Folyóirat szám

Rovat

A pedagógusképzés műhelyeiből