Tanárképzés a Miskolci Egyetemen
1993-2003
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.09Keywords:
tanárképzés, miskolci egyetemAbstract
A szerző a Miskolci Egyetem fiatal Bölcsészkarán kialakult tanárképzés évtizedes útját mutatja be. A folyamat lényegeként a nagyratörő, dinamikus pedagógusképzési reformtörekvéseknek a valóság kényszerítő körülményeihez való hozzászürkülését, olykor válságérzetét jeleníti meg. Van-e esélye hatékonyságnak és alternativitásnak, az iskola humanizálását valóban segítő pedagógusképzésnek általában és konkrétan egy gazdasági válságövezetben létező, likviditási gondokkal küzdőfelsőoktatási intézményben. A szerző a résztvevő megfigyelés eszközét választja a „miskolci modell’’ bemutatására - emléket állítva a lezáruló első évtizednek.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 The author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.