Archiválási politika

A közel ötven éves múltra visszatekintő Pedagógusképzés folyóirat évtizedek óta a hazai neveléstudományi folyóiratok meghatározó lapjai közé tartozik. Elsődleges célja, hogy szakmai és tájékozódási fórumot teremtsen a pedagógusképzőknek, valamint, hogy publikálási lehetőséget biztosítson a számukra. Elsősorban a pedagógusképzés, tágabban a pedagógusok szakmai tanulása témákban közöl írásokat különböző rovataiban (Tanulmányok, Műhelyek, tanuló közösségek, Iskolateremtők, Szemle, Eszmecsere).

 

A Pedagógusképzés folyóirat szerzői nem kapnak díjazást, honoráriumot semmilyen jogcím alatt a tudományos, szakmai cikkek megjelentetéséért. A folyóirat cikk feldolgozási (APC) és beküldési díjat (ASC) nem számol fel.

Az évente négyszer megjelenő tudományos, lektorált folyóirat a nyílt azonnali hozzáférési módot követi és alkalmazza.

A Pedagógusképzés szerkesztőségének megküldött publikációk lektorálás utáni változata a Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0) feltételei szerint megjelenő Open Acces közlemények, melyek a CC BY-NC-ND 4.0 licencnek megfelelően bármilyen médiumban szabadon felhasználhatók, megoszthatók és újraközölhetők, ha az eredeti szerző, a közlés helye és a CC License linkje feltüntetésre kerülnek.

A Pedagógusképzés a digitális formátumban megjelentetett publikációk kiadói változatát pdf formátumban a megjelentetést követően archíválja és indexáltatja a:

A folyóirat szerepel az MTA II. Pedagógiai Tudományos Bizottság által jóváhagyott tudományos és lektorált folyóiratok listáján. 

MTMT azonosító: 1295668, MTMT

NMHH (Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság) által bejegyzett folyóirat.