Publikációs és etikai szabályzat
Tanulmányok |
||||
A benyújtott tanulmány terjedelme: 30 000–40 000 karakter, amelynek az alábbiakat is tartalmaznia kell: |
||||
|
||||
A Tanulmányok rovatban megjelenő írásokat két független bíráló anonim módon értékeli. |
||||
A bírálat fő szempontjai: |
1) |
A közlésre választott műfajnak való megfelelés; |
|
|
2) |
a téma relevanciája, aktualitása és a folyóirat profiljához való illeszkedése; |
|
||
3) |
a téma, probléma elméleti megalapozottsága; |
|
||
4) |
az alkalmazott kutatási/elemzési módszerek és eszközök minősége illeszkedése a problémához; |
|
||
5) |
az eredmények elemzésének összetettsége, tudományos újdonsága; |
|
||
6) |
a tanulmány formai megfelelése (táblázatok, ábrák, hivatkozás stb.). |
|
||
|
|
|
|
|
Műhelyek, tanuló közösségek |
||||
A benyújtott írások terjedelme: 20 000–30 000 karakter, amelynek az alábbiakat kell tartalmaznia: |
||||
|
||||
A rovatban megjelenő írásokat két független bíráló anonim módon értékeli.. |
||||
A bírálat fő szempontjai: |
1) |
Az írásban vizsgált kérdéskör, jelenség aktualitása, jelentősége és újszerűsége a gyakorlat szempontjából; |
|
|
2) |
az elméleti háttér strukturált és kritikus bemutatása; |
|
||
3) |
amennyiben kutatás kapcsolódik a téma feldolgozásához, annak módszertani hátterének bemutatása; |
|
||
4) |
az elemzés minősége, komplexitása; a levont következtetések miként járulnak hozzá a szakma fejlődéséhez, a gyakorlat elemzéséhez; |
|
||
5) |
a hivatkozások és az írás formai megfelelése; nyelvi minősége. |
|
||
|
|
|
|
|
Iskolateremtők |
||||
A benyújtott írások terjedelme: 20 000–30 000 karakter, amelynek az alábbiakat kell tartalmaznia: |
||||
|
||||
A kéziratot a beküldést követően a rovatszerkesztők bírálják. |
||||
A bírálat fő szempontjai: |
1) |
A rovat profiljához való illeszkedés; |
|
|
2) |
a szöveg koherenciája, nyelvi megformáltsága; |
|
||
3) |
a közlési feltételekben megfogalmazott formai követelményeknek való megfelelés. |
|
||
|
|
|
|
|
Szemle |
||||
A benyújtott írások terjedelme: 2 000–3 000 karakter, amelynek az alábbiakat kell tartalmaznia: |
||||
|
||||
A Szemle rovatba benyújtott írások javasolt tartalma: |
||||
a szemlézett anyag rövid tartalmi összefoglalója (szerepeljen benne a szemlézett anyag bibliográfiája is: szerző, cím, kiadás helye, kiadó, oldalszám, ISBN-szám); a szerző/szerzők bemutatása; a tartalom, szerkezet, forma kritikai értékelése és elemzése: ez a szemle meghatározó része, itt javasoljuk a szemlézett anyag fő gondolatainak, kutatás esetében módszertani megközelítésének, a szakterületen a témában megjelenő aktuális trendekhez, koncepciókhoz, a témában megjelenő aktuális publikációkhoz való viszonyulásának kritikai elemzését és értékelését; a szemlézett anyag jelentőségének, újdonságértékének, várható hatásának bemutatása. |
||||
|
A kéziratot a beküldést követően a rovatszerkesztők bírálják. |
|||
A bírálat fő szempontjai: |
1) |
A szöveg kidolgozottsága, nyelvi megformáltsága; |
|
|
2) |
a formai követelményeknek való megfelelés; |
|
||
3) |
a szemlézett tartalom relevanciája, kapcsolódása a pedagógusképzéshez, a pedagógusok szakmai tanulásához és fejlődéséhez; |
|
||
4) |
a szöveg szakmai színvonala, az elemzés és értékelés szakmaisága alapján. |
|
||
|
|
|
|
|
Eszmecsere |
||||
A benyújtott írások terjedelme: 9 000–15 000 karakter, amelynek az alábbiakat kell tartalmaznia: |
||||
|
||||
A kéziratot a beküldést követően a rovatszerkesztők bírálják. |
||||
A bírálat fő szempontjai: |
1) |
A benyújtott írásnak tartalmaznia kell egy rövid, 5–8 mondatos (300–500 karakter) absztraktot, amely az írás fő tételmondatát és gondolatmenetét foglalja össze. A főszöveg 9 000–15 000 karakter terjedelemben logikus, követhető módon ismerteti a szerző álláspontját, érveit, következtetéseit, esetleges dilemmáit. |
|
|
2) |
Az írás a tudományos vita ismérveit viseli, azaz a szerző álláspontja mellett érvel, azt elméleti szempontból is alátámasztja, indokolja (pontos szakirodalmi hivatkozásokkal). Más álláspontokat cáfol, ellenérveket fogalmaz meg, ugyanakkor személyeskedéstől mentes és a témára összpontosít. |
|
||
3) |
Az írásnak aktuális, szakmai-gyakorlati szempontból releváns problémát kell tárgyalnia. Közérthető nyelvezettel, elgondolkodtató kérdésekkel, új szempontok felvetésével inspirálja az olvasókat. |
|
||