A magyar pedagógusképzés története a 20. század utolsó évtizedeiben
Az 1980-as évek
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.02Kulcsszavak:
pedagógusképzés, neveléstörténetAbsztrakt
A magyar pedagógusképzés történeti hagyományai-szoros kapcsolata a közoktatással és afejlődés folyamatos megújulásra késztető belső dinamikája - kedvező feltételeket teremtettek az 1980-as évek reformtörekvései számára. A pedagógusképzés megújítására irányuló törekvések fontos állomásai voltak a különböző szakfolyóiratokban zajló viták, különösképpen a Pedagógiai Szemle 1983. évi tartalmas vitafóruma, amely számos, máig érvényes és ma is aktuális következtetésre jutott, például az egységes tanárképzés tekintetében. Új fejezetet jelentettek az évtized második felében az 1985-ös oktatási törvény ösztönző hatására kibontakozó, a képzés több ágát is érintő kísérletek.
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2023 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.