A helyi jógyakorlatok mint a szakmai fejlesztő iskolák lehetséges forrásai

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.3.05

Kulcsszavak:

pedagógusképzés, folyamatos szakmai fejlődés, szakmai fejlesztő iskolák, helyi jógyakorlatok

Absztrakt

Az oktatás globális trendjei meghatározzák a pedagógusképzés fejlődési lehetőségeit. A minőség mint alapvető elvárás ernyőfogalomként azonosítható. Annak egyik fontos szempontja az elmélet és a gyakorlat összekapcsolása, a pedagógusjelöltek, a gyakornokok és a pedagógusok szakmai fejlődésének, tanulásának folyamatos biztosítása. A szakmai fejlesztő iskolák már léteznek a világban előtérbe helyezve a kutatásalapú pedagógusképzés és - továbbképzés szemléletét. Számos nemzetközi tapasztalat áll rendelkezésünkre. A kérdés, hogy van-e akarat állami és akadémiai szinten a koncepció támogatására. Tanulmányunkban a megvalósítás egy lehetséges módjára teszünk javaslatot az alulról jövő helyi kezdeményezéseket alapul véve.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-03-06

Hogyan kell idézni

Zagyváné Szűcs, I. (2024). A helyi jógyakorlatok mint a szakmai fejlesztő iskolák lehetséges forrásai. Pedagógusképzés, 22(3), 97–120. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.3.05

Folyóiratszám

Rovat

Műhelyek, tanuló közösségek