A pedagógiai-szakmai szolgáltató, támogató rendszer alakulása a kilencvenes évek végétől

Szerzők

  • Ferenc Annási

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2003.3-4.03

Kulcsszavak:

pedagógia, szakma, szolgáltató, fejlődés

Absztrakt

Az óvodák, iskolák szakmai munkáját támogató pedagógiai-szakmai szolgáltatások immáron közel két évtizede a közoktatási rendszer szerves részeként vannakjelen. E szféra törvényi szintű szabályozására ugyanakkor első ízben csupán 1993-ban került sor. Az akkori és a jelenleg is érvényben lévő szabályozás a megyei és a fővárosi önkormányzatok kötelezően ellátandó feladatai egyikeként nevesíti ezen szolgáltatásokról való gondoskodást. Ezen feladatellátási kötelezettségüknek az önkormányzatok különböző módon tehetnek eleget pl. saját intézményfenntartásával, másfenntartóval kötött megállapodás keretében vagy egyéb formában tehetik hozzáférhetővé a törvény által meghatározott szolgáltatásokat. Az elmúlt pár évben megfigyelhetőfolyamat azt jelzi, hogy mind e szféra, mind pedig az általa nyújtott szolgáltatások köre folyamatos differenciálódáson megy keresztül. Az e területen is megjelenő piaci viszonyok a pedagógiai-szakmai szolgáltató szféra (önkormányzati és magán) valamennyi szereplőjét alkalmazkodásra és ezen keresztül szolgáltatásaik folyamatos fejlesztésére késztetik. Jelen tanulmány betekintést próbál nyújtani ezen egyre kiterjedtebb szféra világába.

Megjelent

2024-05-02

Hogyan kell idézni

Annási, F. (2024). A pedagógiai-szakmai szolgáltató, támogató rendszer alakulása a kilencvenes évek végétől. Pedagógusképzés, (3-4.). https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2003.3-4.03

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok