A pedagógiai-szakmai szolgáltató, támogató rendszer alakulása a kilencvenes évek végétől

Authors

  • Ferenc Annási

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2003.3-4.03

Keywords:

pedagógia, szakma, szolgáltató, fejlődés

Abstract

Az óvodák, iskolák szakmai munkáját támogató pedagógiai-szakmai szolgáltatások immáron közel két évtizede a közoktatási rendszer szerves részeként vannak jelen. E szféra törvényi szintű szabályozására ugyanakkor első ízben csupán 1993-ban került sor. Az akkori és a jelenleg is érvényben lévő szabályozás a megyei és a fővárosi önkormányzatok kötelezően ellátandó feladatai egyikeként nevesíti ezen szolgáltatásokról való gondoskodást. Ezen feladatellátási kötelezettségüknek az önkormányzatok különböző módon tehetnek eleget pl. saját intézmény fenntartásával, más fenntartóval kötött megállapodás keretében vagy egyéb formában tehetik hozzáférhetővé a törvény által meghatározott szolgáltatásokat. Az elmúlt pár évben megfigyelhető folyamat azt jelzi, hogy mind e szféra, mind pedig az általa nyújtott szolgáltatások köre folyamatos differenciálódáson megy keresztül. Az e területen is megjelenő piaci viszonyok a pedagógiai-szakmai szolgáltató szféra (önkormányzati és magán) valamennyi szereplőjét alkalmazkodásra és ezen keresztül szolgáltatásaik folyamatos fejlesztésére késztetik. Jelen tanulmány betekintést próbál nyújtani ezen egyre kiterjedtebb szféra világába.

Published

2003-10-02

How to Cite

Annási, F. (2003). A pedagógiai-szakmai szolgáltató, támogató rendszer alakulása a kilencvenes évek végétől. Teacher Education and Learning, (3-4.). https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2003.3-4.03

Issue

Section

Research Articles