Testnevelő szakos hallgatók tanári pálya iránti elköteleződésének vizsgálata
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.02Kulcsszavak:
tanári pálya iránti elköteleződés, a tanári pálya motivációs tényezői, FIT-Choice kérődív, karrierpercepcióAbsztrakt
A pedagógussá válás motivációjának hátterében külső, belső és altruista motivációs tényezők egyaránt szerepet játszanak. Vizsgálatunk, az osztatlan testnevelő tanár szakos hallgatók pedagógus pálya iránti motivációjára és pálya percepciójára irányult. Eredményeink alapján arra következtetünk , hogy a harmadéveseknél, a saját csoporttársaik tanítása során szerzett pozitív élmények által, egyre otthonosabban mozognak a tanári szerepben és ez fokozza a tanári pálya iránti elhivatottságuk mértékét. Amennyiben a Tanárképzési Bizottság szakami álláspontja szerint már az oktatás kezdeti szakaszába megismerkednek a hallgatók a tanári lét valóságával, úgy könnyebben kiderül pályára való alkalmasságuk és elhivatottságuk mértéke.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.