Testnevelő szakos hallgatók tanári pálya iránti elköteleződésének vizsgálata

Szerzők

  • Enikő Hurtik-Tóth ELTE PPK

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.02

Kulcsszavak:

tanári pálya iránti elköteleződés, a tanári pálya motivációs tényezői, FIT-Choice kérődív, karrierpercepció

Absztrakt

A pedagógussá válás motivációjának hátterében külső, belső és altruista motivációs tényezők egyaránt szerepet játszanak. Vizsgálatunk, az osztatlan testnevelő tanár szakos hallgatók pedagógus pálya iránti motivációjára és pálya percepciójára irányult. Eredményeink alapján arra következtetünk , hogy a harmadéveseknél, a saját csoporttársaik tanítása során szerzett pozitív élmények által, egyre otthonosabban mozognak a tanári szerepben és ez fokozza a tanári pálya iránti elhivatottságuk mértékét. Amennyiben a Tanárképzési Bizottság szakami álláspontja szerint már az oktatás kezdeti szakaszába megismerkednek a hallgatók a tanári lét valóságával, úgy könnyebben kiderül pályára való alkalmasságuk és elhivatottságuk mértéke. 

##submission.downloads##

Megjelent

2021-09-30

Hogyan kell idézni

Hurtik-Tóth, E. (2021). Testnevelő szakos hallgatók tanári pálya iránti elköteleződésének vizsgálata. Pedagógusképzés, 20(3), 29–53. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.02

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok