A magyar pedagógusképzés története a 20. század utolsó évtizedeiben

Az 1980-as évek

Szerzők

  • Elemér Kelemen

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.02

Kulcsszavak:

pedagógusképzés, neveléstörténet

Absztrakt

A magyar pedagógusképzés történeti hagyományai-szoros kapcsolata a közoktatással és afejlődé sfolyamatos megújulásra késztető belső dinamikája - kedvezőfeltételeket teremtettek az 1980-as évek reformtörekvései számára. A pedagógusképzés megújítására irányuló törekvésekfontos állomásai voltak a különböző szakfolyóiratokban zajló viták, különösképpen a Pedagógiai Szemle 1983. évi tartalmas vitafóruma, amely számos, máig érvényes és ma is aktuális következtetésre jutott, például az egységes tanárképzés tekintetében. Újfejezetetjelentettek az évtized második felében az 1985-ös oktatási törvény ösztönző hatására kibontakozó, a képzés több ágát is érintő kísérletek.

Megjelent

2024-05-02

Hogyan kell idézni

Kelemen, E. (2024). A magyar pedagógusképzés története a 20. század utolsó évtizedeiben: Az 1980-as évek. Pedagógusképzés, (2.), 17–26. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.02

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok